בשנת 1905 בקליפוניה הצפונית, ילד בן 11 בשם פראנק אפרסון רקח בעצמו משקה מתוק בשביל לרומם את המצב הרוח. הוא הכניס אבקה ממותקת לתוך כוס מים וערבב בהתלהבות עם מקל עץ. לא ידוע מה היה הדבר שמשך את תשומת ליבו וגרם לו לזנוח את עבודתו בעיצומה, אך בבוקר שלמחרת הוא מצא את הכוס כשהנוזל בתוכה קפוא ומוצק לגמרי. 

במקום לראות בכך כישלון, ולהפטר מהגוש הקפוא לעד, הוא שלף אותו מהכוס באמצעות מקל העץ, וברגע של חזון, ליקק אותו. אאוריקה ! הוא הבין שהוא עלה על דבר גאוני – ובמהרה החל להכין את הממתק הקפוא לכל חבריו. כעבור כמה שנים, הוא החל למכור את הממתק הזה, בשם "אפסיקל" (שילוב של ההתחלה של שם משפחתו עם המילה האנגלית "icicle" שמשמעותה נטיף קרח). 

האמונה הרווחת היא שילדיו של אפרסון שינו את הכינוי של הממתק ל-Popcicle, זהו השם בו נעשה שימוש היום בשפה האנגלית למילה ארטיק. אמנם, אחרים מאמינים שמדובר בשילוב של המילה האנגלית Lollipop ו-Icicle. היום זה ישמע לנו מצחיק, משום שמעולם לא חשבנו על ארטיק כעל דבר חדשני, אך בשנת 1923 אפרסון רשם את הפטנט להמצאת הארטיק בשביל לקבל את הזכויות עליו באופן פורמלי. כשנה לאחר מכן, הוא התחיל למכור את ארטיקים בשבעה טעמים שונים, כשהם משווקים לקהל הסקרן בתור "סוכרייה קפואה" או "משקה על מקל". 

בשנת 1925, אפרסון מכר את זכויותיו למותג ה-Popsicle לחברה ניו-יורקית בשם Joe Lowe Company, שלאחר מכן, בשנת 1989 נמכרו בשנית לחברה בשם Good Humor מאוהיו. החברה הזו הרחיבה את כמות הטעמים שהיו מאופיינים אז עם הממתק הקפוא, ויצרו את מה שנקרא באנגלית  Creamsicle ו-Fudgsicle, הראשון היה ארטיק שהשכבה החיצונית שלו היא קרח מתוק והפנימית היא קרם וניל, והשני היה ארטיק בטעם שוקולד בטקסטורה של גלידה. 

למרות הנזילות של השם לאורך השנים, ההצלחה של מכירות הארטיקים עצמן היו והינן דבר שריר ומוצק! אמנם קשה להשיג נתונים מדויקים של כמות המכירות, אך נציין שהשוק הגלובלי של תעשיית הגלידות הוערך בכ-70$ מליארד בשנת 2022. 

בניגוד למה שמתבקש לחשוב, הארטיקים הטבעיים הם דווקא המצאה מאוחרת. רוב החברות עשו ועושות שימוש במוצרי חלב, חומרים מתחלבים ושאר כימיקלים וחומרים משמרים. דווקא המודעות הבריאותית לנזק של כל אלו, הם מה שהצמיח בעשור-שניים האחרונים מותגי ארטיקים שמבטיחים ארטיקי פירות הקרובים לטבע. מדובר בארטיקים הרבה יותר בריאים, שפעמים רבות גם מותאמים לאוכלוסיות עם מגבלות תזונה – טבעונים, בעלי אלרגיות לחלב וצליאקים (ללא גלוטן). 

פריז – מייצגים בכבוד את תעשיית הארטיקים הטבעיים בישראל 

אז היי, אנחנו פריז! מותג ארטיקים טבעיים וטבעוניים שפועל בפריסה ארצית. הארטיקים שלנו הם ללא חומרים משמרים ונקיים מכימיקלים. טכניקת הערבוב שלנו מבטיחה שהערכים התזונתיים של הפירות הטריים שבהם אנחנו משתמשים ישמרו. אנחנו שמים דגש מירבי על האיכות של הארטיקים, על הנוחות של הרכישה שלהם, ועל מודולריות המאפשרת יצירת מארזים בהתאמה אישית. 

תוכלו לבצע רכישה של ארטיקים בודדים בטעמים ובכמיויות אותם תבחרו באתר או בחנויות, אך אם תרצו שנחסוך לכם את העבודה הקשה תוכלו לרכוש מארז ארטיקים שיבטיח לכם כמות מספקת של מתיקות מהטבע לכל שבועות הקרובים. אירועים הם חלק גדול מהמכירות שלנו, ואנחנו מציעים מארזי ענק של מיני ארטיקים לאירועים כמו אירועי חברה, חתונה, מסיבות וכן הלאה. אנחנו בדרך כלל זורמים עם כל חזון של הלקוחות שלנו, מתוך הבנה ששני הצדדים מרוויחים!